fredag 25. januar 2008

San Fransisko hilser!!

Livet her i Santiago er slett ikke saa verst! I gaar kjopte jeg moreller!! 3kg for 10 kr!! Noen jeg kjenner kan like det...

I gaar var jeg ut aa spiste middag med Jorid og Johannes (mamman og pappan til Ingvild og Marthe). Det var veldig koselig. Naar jeg skulle ta drosje hjem sa jeg til drosje sjoforen at jeg skulle til hotellet vaart, San Fransisko. Plutselig var vi framme og der hadde jeg aldri vert for! Hummm... tenkte jeg og provde paa min haltene spansk aa forklare at jeg bodde ikke der. Plutselig gikk drosjesjoforen ut av bilen og gikk aa snakka med noen som sto et stykke unna. jeg forsto at han spurte de om veien(alle vi har spurt om veien har enten fulgt oss dit vi skal eller forklart veldig noye eller faatt noen andre til aa forklare, alle er saa hjelpsomme). Etter en stund kjorte vi videre. Jeg kom hjem. Det var egentlig en veldig morsom opplevelse for jeg blei pressa til aa snakke det lille spansk jeg kan!!

I dag har vi gaatt rundt i byen med spanskklassa aa spurt etter veien til forskjellige steder for aa ove paa spansk. Veldig morsomt!! Og varmt...

I helga skal vi ut til Vina del Mar! Det er en kystby ca 2 timers kjoring herifra! Gleder meg til det. Ellers blir det vel aa pugge spansk for harde livet!!

Livet er herrrlig!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det høres ut som du har det helt topp:) Skulle gjerne vært der sammen med deg!!

Jeg hadde en meget spesiell drøm natt til lørdag 26.01.08. Ragnhild Elise skulle dra til Chile, vi hadde sagt farvel med ho i døra, gråtkvalte. Ingvild og Åste satte seg likegyldige i sofaen og så på film, mens jeg og Maria fór inn på Marias rom for å vinke en siste gang fra vinduet. Der ute på gaten sto det en hel flokk mennesker som kjente Ragnhild Elise på en eller annen måte, det var familie, venner, kjente fra Estland, arbeidskollegaer.. De vinket til oss, og savnet og tanken på at Ragnhild Elise faktisk skulle være borte i seks måneder borret seg enda dypere ned, og vi brast ut i hikstende gråt, vinket og tørket snør om hverandre. Etter en stund fikk vi mannet oss opp til å gå ut i stua til våre to samborere. Bilene hadde kjørt, vi skulle leve våre liv i Schwensensgate 22b uten Ragnhild Elise. I stua satt Ingvild og Åste fortsatt like stille og likegyldige.
"Ragnhild Elise har reist"..
"Åja", kom det fra den hvite sofaen med de store, mønstrede putene.
Jeg våknet, klokken var 01.55, og jeg følte en sterk trang til å vie toalettet et lite besøk. Jeg trakk pusten, lot den slippe lettet ut, puh..så var det bare en drøm..

Savner deg, Ragnhild Elise.. Ha en fin dag:) Vi tenker på deg!!

Stoooor klem fra Marthe)

Anonym sa...

Du har 30varmegrader og er ute og bader, vi har vært på Lifjell på ski og svømte etterpå, deilig.
I morgen kommer Tina, skal bo her vet du. Har du fått ny telefon? Dumt at jeg ikke så at du var på nett i går, vi var i Porsgrunn. Har du fått melding fra meg?
Har fått nytt navn av småtten i Oslo - marna!