søndag 6. april 2008

Rart at noen ting, bare ikke i det hele tatt, blir slik man trodde det skulle bli. Og at noen andre ting bare er akkurat slik fordommen tilsa det skulle vere. Men enda rarere er at noen ting bare forandrer seg helt naar man ikke lengre er i det landet man pleier aa vere i.

For aa fatte meg i korthet:

De tinga som jeg ikke i det heletatt trodde skulle skje:
- Jeg har spist mer vafler de siste ukene enn jeg har spist paa flere aar i Norge.
- Jeg har sunget Norge i rodt hvit og blaatt flere ganger enn noen gang for.
- Vi har maatt oversette teksten paa kjerringa med staven til spansk.

De tinga som er akkurat slik fordmen tilsa:
- kulturforskjeller er iriterende
- forskjellig forhold til hvordan aa forholde seg til avtaler og tid....
- Jeg er veldig opptatt av hva som er likt og hva som er forskjellig.
- Frustrasjonen kommer naar folelsen av aa vere dum kommer fordi du ikke forstaar spraaket eller noe av det som skjer.


Men enda rarere:

Noen ting forandrer seg:
- Jeg har begynnt som forballtrener.
- Jeg har begynnt som engelsklerer(for dere som kjenner meg fra jeg var litt mindre saa er jo det ganske morsomt).


Alt i alt elsker jeg dette livet!!

Ingen kommentarer: