fredag 7. mars 2008

Praksislivet!!

Jeg maa meddele at livet som praksisstudent i Chillan ikke er saa ille. Faktisk ganske bra. Kan strekke meg til HELT TOPP!!!

I dag har jeg vert paa mitt forste hjemmebesok. Det var spennende. Gleder meg til aa fortsette og forstaa mer av hva som skjer rundt meg. Selv om det er myye som jeg ikke fostaar, saa er det godt aa merke at det gaar litt og litt lettere. Alle er veldig forstaelsesfulle! Jeg stottrer og stammer endel , skal prove aa oversette en settning jeg lett kunne sagt: Emm.. jeg.. hum... hadde... hummm... morsomt i morgen.. hum... (river meg i haaret) Esj!! Kanskje!!

Paa jobb har vi naa Norgeskvelder i hvert hus. Vafler, boller, kjerringa med staven, Norge i rodt, hvidt og blaatt, bilder av norge og dramatisering av de tre bukkene bruse har slaatt ann til naa. Jeg maa bare si at jeg er veldig konfertabel med aa vere tante for over 100 sprudlende, hyperaktive barn. Aa vite deler av hva de har vert gjennom og hvor ensome de kanskje er her i verden er vondt. Men det er lett glemt i kaoset med fotball, strikkhopping, sisten osv...

Jeg tror jeg forstaar litt og litt mer av denne kulturen. Dette med at alle skal kysse alle paa det ene kinnet naar de motes for eksempel. Det spiller egentlig ikke noen rolle om man kjenner hverandre. Dette tar jo veldig lang tid, men tid har de i dette landet. Litt frustrerende til tider!

Dette var et lite utdrag... Haaper alt er bra der dere er!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så herlig å høre at ting er bra! Og jeg tror ikke du skal være så redd for å ufullstendige setninger - jeg fullfører nesten aldri noen selv! Men det er kanskje mer fordi jeg kommer på noe annet å si.. hm.. Vi har fått nett hjemme nå, så jeg skal være på msn så ofte jeg kan! I dag er det sju uker siden du dro, tror jeg - det betyr at det bare er fire mnd og en uke til du kommer hjem! Hurra!

Anonym sa...

Hei du kjære Ragnhild Elise!
så gøy å lese bloggen din. Høres ut som du gjør en god jobb og er en flittig praksisstudent- du er modig som kaster deg ut i et nytt språk i tillegg til et helt nytt arbeidsområde!! Nå har vi nettopp hatt to dager med praksisseminar, og det var gøy å treffe de andre å høre hvordan de har det i praksis. Jeg for min del trives. Hils de andre jentene! du er HERLIG du! stor klem Karen Elisabeth

Anonym sa...

Hei!
Høres ut som du har det veldig flott! Utrolig spennende! Jeg kan egentlig ikke forestille meg livet ditt akkurat nå...
Jeg ville bare fortelle at jeg har fått lærlingjobb som fotograf i Tønsberg fra 1.april! Utrolig gøy! Gleder meg masse! Men blir litt trist å dra fra oslo da...
Kos deg videre i Chile!
Klem Tonje