fredag 15. februar 2008

Siste dag i Santiago!!

Dette blir siste innlegg fra denne herrrlig byen. Det er lenge siden sist innlegg, men det skjer ganske mye med skole opp til 8 timer hver dag. Sist helg var vi turister i Valparaiso. Det var en fasinerene by, med frekke drosjesjoforer. Jeg ble braatt glad i den byen ogsaa og kunne egentilig hatt mye mer tid der. Med forskjellig farge paa nesten alle husene og tegninger paa veggen overalt og strommledninger alle veier overalt!
Naa er tiden som spraakstudent i Santiago over. Det er rart, deilig og fryktelig skummelt. Jeg trodde 4 uker var en evighet. Saa feil kan man ta! Naa skal jeg faktisk kunne snakke spansk i 9 forskjellige tider. Preterito perfecto, preterito imperfecto, preterito indefinido, preterito pluscuamperfecto, presente, futuro perfecto, futuro imperfecto, fufuro simple og futuro informal... Jeg er fgaktisk litt inponert selv(hadde jeg bare husket de og kunnet bruke de). Og ikke spor hvordan de fungerer paa norsk.

Et lite utdrag fra innsiden av mitt hode:
Esta noche skal vi maybe ut a comer dinner. Jeg regner med at jeg voy a eat pollo y rice. Despues vamos a et sted aa bailando. I think ese will be muy muy fun! I mañana are nosotros viajamos de Chillan.
¿Cachai?

Kommer flere bilder senere!

2 kommentarer:

Anonym sa...

¡Catchai! Hihi...

bygdetulling sa...

Heisann
Moro å følje med på bloggen din.håper at det går bra med spansken.virker til å vere et innvikla språk.
var på norsjø og akkerhaugen city i helja,hørte på børudgjengen og sang tøff nok(så vidt eg veit e det ein av favorittane dine.hehe)
Lykke til videre i det store utland.spennans å følje med på bloggen.